Scylla & CharybdisChristoph De Babalon
2008 / CFET
info: Christoph De Babalon, myspace, last.fm
Ako dve grécke morské monštrá z názvu nahrávky vás nútia vybrať si smrť v útrobách jednej z nich tak isto aj dva opusy nachádzajúce sa na tomto albume vás nútia vybrať si ktorému z nich podľahnete.

Nový album, ktorý tento nemecký temný rytier vydáva po jedenástich(!) rokoch od predchádzajúceho počinu, je tým najlepším čo sa ku mne v poslednej dobe z oblasti temného experimentálneho ambientu (illbietu) dostalo. Prvá z dvoch vyše dvanásťminútových skladieb nesie názov Scylla a je z týchto dvoch tou temnejšou industriálne ladenou skladbou. Jej základnou kostrou sú hlboké ambientné atmosféry dokresľované vynikajúcim vokálom, ktorý jej zapožičala experimentálna multimediálna umelkyňa Alexandra Von Bolz´n a postupne sa vynárajúci industriálny beat. Je to najme vokál v tejto skladbe, čo jej dodáva to chladne až neľudské vyznenie. Šepot, spev sirén, až blackmetalový zúrivý sipot, žalostné úpenie a všetky polohy medzi nimi tu znejú zároveň aj jednotlivo. Vynárajú sa a znova ponárajú, prelínajú medzi sebou a tým vytvárajú základnú morfujúcu sa textúru, ktorú drží po hromade postupne čoraz zlámanejší beat. Druha skladba albumu Charybdis je menej temnou (v úvodzovkách) skladbou, ale tento pocit vzniká najskôr len z celkového upbeat vyznenia tracku, ktorého nosnou kostrou je značne rozbitý a polámaný vysokokinetický break, ktorému však chýba agresivita a skôr vyvoláva psychoticky roztrieštené pocity. Týmto pocitom poriadnou dávkou napomáha aj vokál nemeckej gejši Hanayo, posadený do polohy šialeného dieťaťa hrajúceho sa v opustenom sirotinci. Možno to tak neznie, ale celkovo je tento album rýchlo plynúce počúvanie, s veľkým replay potenciálom. Silná a znepokojujúca doska (tak ako aj jej obal) možno nie vhodná do tejto jarnej eufórie ale svojich poslucháčov si určíte nájde.
Vypočuj si: youtube, last.fm


Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára